រៀនជាមួយយើងលើ YouTube
ប្រកាសថ្មីៗបំផុតរបស់ម្ចាស់ប្លក
- គឹម ចាន់
- ខានមកលេង WordPress រាប់ឆ្នាំហើយ!
- បញ្ជីបេក្ខជននិទ្ទេស A ទាំង ៥០៤នាក់ បាក់ឌុប២០១៦
- ដំបូន្មានសម្រាប់ប្អូនៗប្រលងបាក់ឌុបឆ្នាំ២០១៦នេះ!
- ខ្ញុំមកវិញហើយ ក្រោយពីសម្រាកលើ Blog WordPress ជាង៦ខែនេះ
- Happy Birthday To My WordPress Blog!!
- លទ្ធផលប្រលងបាក់ឌុប ២០១៥ គ្រប់ខេត្ត-ក្រុង ទូទាំងប្រទេស
- អត្រាកំណែ គណិត បាក់ឌុប ២០១៥
- អត្រាកំណែ គីមី បាក់ឌុប ២០១៥
- អត្រាកំណែ គណិតវិទ្យា ប្រលងបាក់ឌុប ២០១៥
- វិញ្ញាសាប្រលងក្របខណ្ឌក្រសួងសុខាភិបាល ផ្នែកវិជ្ជបណ្ឌិត ២០១៥
ចំណូលមើលពីថ្ងៃ 15 Sep,2009
- 1,169,686 ដង
ចំណាត់ក្រុម
បណ្ណសារ
ការចុចច្រើនបំផុត
ការមើលច្រើនបំផុត
បក្សគណិតវិទ្យា
គេហទំព័រនានា
គណិតវិទ្យាប្រចាំសប្តាហ៍
- [គណិតវិទ្យា ថ្នាក់ទី៧] មេរៀនទី៨ កន្សោមពីជគណិត (ភាគ2)
- [គណិតវិទ្យា ថ្នាក់ទី៧] មេរៀនទី៨ កន្សោមពីជគណិត (ភាគ១)
- វិញ្ញាសាប្រឡងគ្រូអនុវិទ្យាល័យ
- ដំណោះស្រាយ លំហាត់ QCM ប្រឡងចូលតិចណូ ២០១៦
- ព្រះអង្គម្ចាស់ ស៊ីសុវត្ថិ យុត្តិវង្ស បណ្ឌិតគណិតវិទ្យាទី១ និង បិតាប្រជាធិបតេយ្យកម្ពុជា
- រឿងរ៉ាវតំណាលនៃ «លំហាត់ទី៦» (The legend of problem 6)
- វិញ្ញសានិងកំណែ គ្រូឧត្តម NIE 2016
- វិញ្ញាសាប្រឡងគ្រូមត្តេយ្យ និងបឋម
- ល្បងប្រាជ្ញា
- ស្វុីត សិស្សពូកែ
វាចារថ្មីៗ
សាំង ប៊ុនស៊ិន លើ ប្រលងជ្រើសរើសបុគ្គលិកបម្រើកា… | |
ហ៊ន សេងហាក់ លើ គម្រោង រៀនគណិតវិទ្យា Online | |
វណ្ណា ចេង លើ វិញ្ញាសា គណិតវិទ្យា ប្រលងគ្រូប… | |
Keayouk លើ វិញ្ញាសាប្រលងចូលក្របខណ្ឌក្រសួង… | |
srengpisey770 លើ វិញ្ញាសាគណិតវិទ្យាប្រលងគរុនិ… | |
Lay លើ ទាញយកមេរៀនសង្ខេប និងរូបមន្ត… | |
NY VANNA លើ វិញ្ញាសាប្រលងចូលរៀនសាលា CamE… | |
សុីង គៀម ស៍ូរ លើ សរុបសិស្សដែលទទួលបាននិទ្ទេស A ឆ… | |
PheakdeyITCers លើ នរណាជាក្មេងប្រុស នរណាជាក្ម… | |
សាំង ប៊ុនស៊ិន លើ ប្រលងជ្រើសរើសបុគ្គលិកបម្រើកា… | |
vannak លើ ចែករម្លែកបទពិសោធន៍សម្រាប់អ្ន… | |
Heng sokha លើ វិញ្ញាសាថ្នាក់ជាតិប្រលងចូលសា… | |
Heng sokha លើ វិញ្ញាសាថ្នាក់ជាតិប្រលងចូលសា… | |
mengly លើ ទាញយកមេរៀនសង្ខេប និងរូបមន្ត… | |
គឹម ចាន់ លើ ទាញយកសៀវភៅគណិតវិទ្យាត្រៀមប្រល… |
ចំណាត់ក្រុម
កណ្តាល កំពង់ធំ កំពត កំសាន្តគណិតវិទ្យា ក្រសួង ខេត្ត-ក្រុង គណិតវិទ្យា គណិតវិទ្យាឡូសិក ចង់ក្លាយជាសិស្សពូកែគណិត តក្កវិទ្យា តាកែវ ទាញយក ទូទាំងស្រុក ទូទាំងសាលា ទូទាំងប្រទេស បាក់ឌុប ប្រលងគ្រូ ប្រលងឆមាស ប្រលងផ្សេងៗ ប្រស្នា ផ្សេងៗ ភ្នំពេញ លំហាត់ប្រចាំថ្ងៃ ល្បងប្រាជ្ញា វប្បធម៌ទូទៅ វាចារខ្ញុំ វេទមន្ត សិស្សពូកែ អាហារូបករណ៍ អាហារូបករណ៍បរទេស
ខ្ញូំក៏ធ្លាប់ជួបដែរ កាលរៀនអង់គ្លេសនៅបាត់ដំបង! តែខ្ញុំភ្លេចរបៀបរក! ហេហេ
អរគុណ សាយ័ន្ត ដែលបានមកលេងជាញឹកញាប់…
.
.
ខ្ញុំជឿ ព្រោះ បើ X ជាចំនួនដែលប្រាប់មកនោះ គេបាន
X= ((យកអាយុរបស់អ្នក ×2+ 10)×5+ចំនួនបងប្អូនបង្កើតរបស់អ្នក) – 50
X= អាយុរបស់អ្នក10ដង + ចំនួនបងប្អូន
ដូច្នោះ
x /10 = អាយុរបស់អ្នក ។ សំណល់ជាចំនួនបងប្អូនបង្កើត ។
.
អរគុណ achharia ការបកស្រាយរបស់អ្នកល្អណាស់
ចុះបើខ្ញុំអាយុa=១០ឆ្នាំ មានបងប្អូនb=១១នាក់នោះ គឺករណី b>=១០
X=((ax2+10)x5+b)-50=111
តាមរូបមន្តនោះវាទៅជាអាយុ១១ឆ្នាំហើយមានបងប្អូនតែ១នាក់ទៅវិញ?
ខ្ញុំគិតថាវាអាចត្រូវបានតែករណីមានបងប្អូនតិចជាង១០នាក់ទេ ។
មែនហើយ លំហាត់នេះវាអាចត្រូវតែ ចំពោះ ចំនួនបងប្អូនបង្កើត <=9 ប៉ុណ្ណោះ ខ្ញុំក៏បានសាកល្បងធ្វើតេស្តអញ្ចឹងផងដែរ
ឃើញថាវាអញ្ចឹងមែន!
អរគុណច្រើន achharia,
ចុះបើគេអាយុ a=១០ឆ្នាំ ហើយមានបងប្អូន b= a+1 = 11 នាក់
គឺករណី b>=10 នោះ
x =10a +b = 111
តាមរូបមន្តខាងលើ អាចទៅជាអាយុ ១១ឆ្នាំនិង បងប្អូនតែ ១នាក់ទៅវិញ ។
ខ្ញុំគិតថា រូបមន្តនោះត្រូវបានតែចំពោះ បងប្អូនតិចជាង១០នាក់ទេ ។
ខ្ញុំសប្បាយចិត្តមែនទែនដែលឃើញអ្នកទាំងអស់គ្នាពិភក្សាគ្នាអំពីគណិតវិទ្យាហើយក៏សូមអរគុណផងដែលដល់ម្ចាស់ប្លុកដែលចំណាយពេលវេលាយ៉ាងច្រើនសំរាប់ជួយឲ្យអ្នកសិក្សាជំនាន់ក្រោយស្រលាញ់គណិតវិទ្យា។
ខ្ញុំសូមបញ្ចេញមតិបន្តិចលើមូលហេតុដែលត្រូវដាក់់លក្ខខណ្ឌលើចំនួនបងប្អូនៈ
យើងដឹងថាចំនួនគត់មិនអវិជ្ជមាន N (>9)មួយអាចសរសេរជាទំរង់ 10x+y បើយើងគុណនឹង2
យើងបាន (10x+y)*2 បើបូកថែម 10
យើងបាន (10x+y)*2+10 រួចបើគុណនឹង 5
យើងបាន [(10x+y)*2+10] *5 =100x+10y+50 បើបូកនឹង z
យើងទទួលបាន 100x+10y+z+50 ប៉ុន្តែបើកដក 50ចេញយើងបាន 100x+10y+z ដែលជាចំនួនសមមូលបីខ្ទង់ខាងចុងនោះz ត្រូវតែតូចជាង 10ដាច់ខាត. (xyបង្កើតបានជាអាយុ , z ត្រូវតែជាចំនួនបងប្អូន ពេល modular 10).
ពីខ្ងុំ ដារ៉ា
អរគុណ ដារ៉ា!
ខ្ញុំដូចមិនយល់សោះ ជួយពន្យល់បន្ថែមទៀតបានទេ? ឧទាហរណ៏ ខ្ញុំមានអាយុ 20 ឆ្នាំតើគេត្រូវធ្វើប្រមាណវិធី យ៉ាងដូចម្តេចទៅទើបដឹង? សូមអរគុណ
សួស្តី សុខឿត!
នេះគ្រាន់តែជាប្រមាណវិធីធម្មតាមួយប៉ុណ្ណោះ ដូចអ្វីដែលអ្នកទាំងអស់គ្នាខាងលើបកស្រាយចឹង!
ឧទាហរណ៍ថា សុខឿត មានអាយុ ២០ឆ្នាំ ហើយមានបងប្អូន ៣ នាក់ ចឹងយើងនឹងធ្វើប្រមាណវិធីដូចតទៅ៖
(ឧបមាថា សុខឿត ជាអ្នកធ្វើប្រមាណវិធី ដោយមិនបានប្រាប់ ពីអាយុ និង ចំនួនបងប្អូនដល់ខ្ញុំឡើយ)
-យកអាយុរបស់អ្នក គុណនឹង ២ បូក នឹង ១០ យើងទទួលបាន 20*2+10=50 រួច យកវាគុណនឹង 5 យើងបានលទ្ធផល 250
-យកលទ្ធផលនេះ បូកនឹងចំនួនបងប្អូនរបស់អ្នក 250 + 3 យើងបាន 253
-ចុងក្រោយ យកលទ្ធផលនេះ ដកនឹង 50
ទទួលបាន 253-50= 203
លទ្ធផលចុងក្រោយនេះ ជាលទ្ធផលដែលអ្នកបានគណនា ហើយប្រាប់លទ្ធផលនេះដល់ខ្ញុំ ចឹងខ្ញុំអាចទាញបានថា អ្នកមានអាយុ ២០ឆ្នាំ មានបងប្អូន ៣ នាក់ (ព្រោះលេខ 203 ៖ ពីរខ្ទង់ខាងដើម ជាអាយុរបស់អ្នក ហើយលេខចុងក្រោយ ជាចំនួនបងប្អូនរបស់អ្នក)
សួរស្តីបង!!!!!!ខ្ញុំក៍ដូចជាមិនយល់ដែរ។បើខ្ញុំមានបងប្អូន 5នាក់ ហើយខ្ញុំមានអាយុ 15ឆ្នាំហើយខ្ញុំប្រាប់លេខទៅបងគឺ 200។ អាហ្នឹងមិចវីញទៅ?សូមជួយពន្យល់ផងបង!!អរគុណទុកជាមុន
តាមការគណនា លេខដែលប្អូនប្រាប់នោះ មិនមែន ២០០ ទេ គឺ ១៥៥
តាមបំរាប់ខាងលើ៖ តាង x អាយុអ្នក x=15, និង y ចំនួនបងប្អូនអ្នក y=5
យើងបាន {(យកអាយុរបស់អ្នក ×2+ 10)×5+ចំនួនបងប្អូនបង្កើតរបស់អ្នក} – 50
ទៅជា៖ {( x 2 + 10)x5 + y }-50 ,
(15×2+10)x5+5 – 50
40×5+5 – 50
200+5-50= 155
អញ្ចឹងលទ្ធផល គឺ 155 មានន័យថា លេខពីខ្ទង់ខាងដើម គឺ 15 ជាអាយុអ្នក និង លេខខ្ទង់រាយ 5 ជាចំនួនបងប្អូនអ្នក!
មើលហើយឈឺក្បាលវិលមុខ!!!ហិហិហិតែគួឲចាប់អារម្មណ៍ណាស់!!”)
ហា ហា…នេះគ្រាន់តែជាការកំសាន្តប៉ុណ្ណោះ! គណិតវិទ្យាទូលំទូលាយណាស់!!!
អស់ទាស់ បើក្នុងការគណនា មានអោយប្រាប់ទាំងអាយុ និង បងប្អូនហើយ គណនារកអីទៀត ហាហា
ចាន់!!! មានស្ទីលប្រហែលនេះផ្សេងៗទៀតទេ
តាមពិតទៅ អាយុ និងចំនួនបងប្អូន គឺមិនបានឲ្យវិទ្យា ប្រាប់ខ្ញុំឯណា គ្រាន់តែឲ្យវិទ្យា គណនាតាមបំរាប់ខាងលើ ហើយប្រាប់លទ្ធផលចុងក្រោយ នោះខ្ញុំនឹងទាយដឹងថា វិទ្យាមានអាយុប៉ុន្មាន មានបងប្អូនប៉ុន្មានអ្នក!
ហេ ហេ…អរគុណ ដែលបានមកលេង!
X=163 ទាយតិចមើល!!
អាយុ ១៦ ឆ្នាំ មានបងប្អូន ៣ នាក់!
160
១៧៥